НОВИНИ
ДОКУМЕНТИ






:: начало :: търсене в сайта :: морски вестник :: библиотека :: морски колекции :: спомени :: за нас :: коментар ::
 











LA FEMME FATALE BULGARIE НА 2010-А ГОДИНА
Да си жена, е хубаво, мислеше си тя,
но да си фатална, си е направо привилегия.
Владислав Христов (1)


Ще номинирам българската „фатална жена” (2) и тъй като тя е бургазлийка, ще започна със стихове от „Възхвала на жените” на Христо Фотев:

„Жени, вие идвахте срещу ми!
Как стъпвахте! Аз бях готов!
... Жени, вие идвате срещу ми!
Как стъпвате! Не съм готов...”


Надявам се те да създадат романтична  атмосфера на церемонията. И така, на филмовия фестивал във Венеция Драгомира Бонева, родена и живяла до 20-годишната си възраст в Бургас, получи наградата „Action for women” (действие в подкрепа на жените) за филма „Сбогом, мамо”, написан, режисиран, субсидиран и игран (заедно с други български артисти) от Мишел Бонев, както от 20 години се нарича в Италия чаровната и „романтична”  бургазлийка.
Но вместо радост за българите от наградата, започнаха въпросите на българи и италианци за наградата: „Кой е платил разноските за филма, измислена ли е тази награда, не е ли резултат от връзките на Мишел Бонев с премиера на Италия?” Като че ли американките Мерилин Монро и Мадона останаха „virgin” и са нямали връзки с големи политици!
Във Венеция Мишел Бонев казва: „Изпълни се пожеланието на Мел Гибсън - да напиша книгата „Дърво с корени”. Върнаха се моите корени в мен. Аз имах нужда от това и това беше моята цел от 20 години, да направя нещо, което да свърже тези две страни - Италия и България.”
Но „ябълката на раздора”, подхвърлена от политици, журналисти и комплексирани български режисьори, достигна до прокурорско разследване във Венеция за
Мишел Бонев (Драгомира Бонева) известен брой години преди филма „Сбогом, мамо”.
Мишел Бонев (Драгомира Бонева) по време на работата си върху филма „Сбогом, мамо”.
присъждането на наградата, както и за разноските по пътуването на българската делегация, водена от министъра на културата, придружен от артисти и министерски чиновници. В същото време в медиите бе написано, че Мишел Бонев е „cara amica bulgara” (скъпа българска приятелка) на италианския и българския министър-председател. Хипотетично обаче е дали това приятелство има биоестетична (за ББ) или епидермална (за СБ) основа. Също така дали Мишел Бонев, като Теда Бара, им е казвала „Kiss me, my fool!” - (Целуни ме, мой глупчо!) (3).
__________________
1. От „Фаталната жена”. Електронно списание LiterNet, 16.01.2010, № 1 (122).
2. Жена, „съблазняваща” мъжете, наричана още жената-вамп. От библейската Ева през любимата на много императори Клеопатра до Лу Андреас-Саломe (1861-1937) - приятелка на велики мъже (Ницше, Вагнер, Фройд, Рилке). И след тях хиляди други жени, фаталната жена е сложен психосоциален феномен. Вижте:
2а. Forouzan E, Cooke DJ. Figuring out la femme fatale: conceptual and assessment issues concerning psychopathy in females. Behavioral Science and Law 2005; 23: 765-778.
2б.  Jeffrey WD. Double indemnity: creation and destruction of a femme fatale. Psychoanalytic Review 1997; 84: 701-715.
3. Теда Бара (1885-1955) е една от най-известните артистки от времето на немите филми на Чарли Чаплин. Тя е секс-символ на САЩ в началото на 20-ти век. През 1915 г. във филма „A Fool There Was” (Там имаше един глупак) тя играе femme fatale, която със своя чар прелъстява известен адвокат от Wall Street...
Д-р Георги Чалдъков
chaldakov@yahoo.com